دکتر محمدهادی قیومی » درمان ناتوانی جنسی در مردان » پروتز آلت تناسلی آقایان وانواع آن
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

پروتز آلت تناسلی آقایان وانواع آن

کاشت پروتز آلت تناسلی (ایمپلنت آلت تناسلی) به عنوان یک گزینه درمانی برای به دست آوردن نعوظ مصنوعی رضایت بخش در بیمارانی است که از درمان دارویی و سایر روش ها نتیجه مثبت دریافت نکرده اند. در حال حاضر، ساخت پروتزهای آلت تناسلی در معرض توسعه مستمر هستند و همواره قابلیت مکانیکی و ایمنی آنها در حال ارتقاء است. اما سوال اینجاست که عمل کاشت پروتز آلت تناسلی برای چه افرادی انجام می شود؟ هزینه پروتز آلت تناسلی چه قدراست؟ عوارض کاشت پروتز آلت تناسلی چیست؟ به منظور آشنایی بیشتر با عمل جراحی کاشت پروتز یا ایمپلنت آلت تناسلی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پروتز آلت تناسلی در اهواز

پروتز آلت تناسلی چیست؟

اپروتز آلت تناسلی مردان یک دستگاه پزشکی است که به منظور کمک به افرادی که دچار اختلالات نعوظ هستند، به‌کار می‌رود. این دستگاه به افراد کمک می‌کند تا نعوظ مناسبی برای رابطه جنسی داشته باشند. پروتزهای آلت تناسلی معمولاً از مواد مصنوعی ساخته شده و درون آلت قرار می‌گیرند.

ایمپلنت آلت تناسلی یا پروتز آلت تناسلی، دستگاهی است که در آلت مردان کار گذاشته و برای درمان اختلال نعوظ در مردان (ED) استفاده می شود. این پروتز ها دارای دو سیلندر مصنوعی است که با مایع پر می شود تا آلت تناسلی برای نعوظ سخت شود. این دستگاه زیر پوست و در قسمت های نعوظ آلت تناسلی قرار می گیرد.

پروتز آلت تناسلی برای درمان مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ناتوانی در نعوظ) استفاده می شود. اکثر این مردان قبل از قرار دادن پروتز آلت تناسلی، درمان های اختلالات نعوظ مانند داروهای خوراکی و دستگاه ها را امتحان کرده اند. علاوه بر این، پروتز آلت تناسلی می تواند بخشی از درمان بیماری پیرونی باشد. اکثر بیماران پس از یادگیری نحوه استفاده از پروتز آلت تناسلی از نتایج آن بسیار راضی هستند.

راهنمای کامل در باره علت اختلال نعوظ در آقایان

انواع پروتز آلت تناسلی

در حال حاضر انواع پروتز آلت تناسلی عبارت هستند از:

پروتز نیمه سخت (سفت)

در دستگاه پروتز نیمه سفت، یک لوله نیمه جامد با یک سری مرکزی دارند که پروتز را در موقعیت درست قرار می‌دهد. زمانی که فرد به فعالیت جنسی تمایل داشته باشد، می‌تواند نعوظ را به‌صورت دستی ایجاد کند. این نوع پروتز نیازی به پمپ یا تنظیمات خاص ندارد و همیشه در حالت نیمه‌سفت باقی می‌ماند. اگرچه اغلب این پروتزها تاثیری در افزایش طول آلت ندارند، اما طراحی‌های خاص دیگری وجود دارد که برای اصلاح آلت های کوتاه استفاده می گردد. به طور کلی، اغلب مردان پس از کاشت پروتز های نیمه سفت در آلت رضایت دارند و استفاده از آن آسان است.

پروتز قابل‌انعطاف

این پروتزها قابلیت خم شدن دارند و به افراد این امکان را می‌دهند که در زمان نیاز به حالت نعوظ دست یابند و در سایر مواقع آلت را به حالت طبیعی برگردانند.

پروتز بادی

این نوع از ایمپلنت ها، رایج ترین نوع پروتزهای آلت تناسلی به شمار می روند. این دستگاه دارای یک مخزن پر از مایع دارد که زیر دیواره شکم قرار داده می شود. یک پروتز بادی آلت تناسلی اجازه می دهد تا مایع را از محل نگهداری گرفته و سیلندرهای داخل آلت تناسلی را پر کند. یک پمپ در کیسه بیضه در کنار بیضه قرار داده می شود تا بیمار بتواند در صورت تمایل آن را باد کند.

پروتز بادی یا قابل‌ تورم پیشرفته‌ ترین نوع پروتز است که با استفاده از یک پمپ داخلی می‌تواند آلت را به حالت نعوظ درآورد. این پروتزها به دلیل طبیعی‌تر بودن و کنترل بهتر محبوبیت زیادی دارند.

۰۱:۵۹
truncate dir-rtl

تعبیه پروتز آلت تناسلی

نحوه جراحی پروتز آلت تناسلی

پیش از انجام جراحی، بیمار باید تحت معاینات پزشکی قرار بگیرد و پزشک باید اطمینان حاصل کند که فرد کاندید مناسبی برای این جراحی است.

  • فرایند جراحی

جراحی پروتز آلت تناسلی یک عمل جراحی کوچک است که معمولاً تحت بی‌هوشی عمومی یا موضعی انجام می‌شود. پزشک پروتز را درون آلت قرار می‌دهد و سپس زخم‌ها را بخیه می‌زند.

  • دوره نقاهت

بعد از جراحی، بیمار باید مدتی تحت نظر پزشک باشد و مراقبت‌های خاصی انجام دهد. همچنین، پزشک معمولاً توصیه‌هایی برای جلوگیری از عفونت و مشکلات پس از جراحی به بیمار می‌دهد.

مزایا کاشت پروتز آلت تناسلی

استفاده از پروتز آلت تناسلی باعث بهبود کیفیت زندگی مردان می‌شود. این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند روابط جنسی خود را بهبود بخشند و احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این، با استفاده از پروتز آلت تناسلی، دیگر نیازی به استفاده مداوم از داروهای تقویتی برای نعوظ نخواهد بود، که این مسئله هم از نظر هزینه و هم از نظر عوارض جانبی مفید است.

پروتز آلت تناسلی چگونه بر رابطه عاطفی تأثیر می‌گذارد؟

پروتز آلت تناسلی می‌تواند به بهبود روابط عاطفی و زناشویی کمک کند، چرا که رضایت جنسی نقش مهمی در حفظ روابط صمیمانه ایفا می‌کند.

معایب کاشت پروتز آلت تناسلی

  • در این روش خطر عفونت وجود دارد.
  • چند هفته طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد.
  • همه کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت نیستند.

چه کسانی کاندیدای مناسب کاشت پروتز آلت تناسلی مردان هستند؟

افرادی که به داروها و روش‌های درمانی دیگر پاسخ نمی‌دهند و همچنان از مشکلات نعوظ رنج می‌برند، می‌توانند به عنوان کاندیدای مناسب برای جراحی پروتز آلت تناسلی شناخته شوند.

اگر موارد زیر را دارید، ممکن است کاندید خوبی برای جراحی کاشت آلت تناسلی باشید:

  • اختلال نعوظ مداوم که زندگی جنسی فرد را مختل می کند.
  • افرادی که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند.
  • مردانی که نتایج مثبتی از داروهای تزریق آلت تناسلی نداشته اند.
  • فرد به بیماری هایی مانند بیماری پیرونی مبتلا است که با درمان های دیگر بهبود نمی یابد.
  • افرادی که سابقه سرطان پروستات داشته یا تحت عمل جراحی پروستاتکتومی قرار گرفته اند.

پروتز آلت تناسلی برای چه افرادی مناسب نیست؟

این روش درمانی در افرادی که ممکن است اختلال نعوظ برگشت پذیر باشد، مناسب نخواهد بود. همچنین، این عمل در مردانی که فاقد میل یا احساس جنسی هستند و یا از عفونت ادراری، التهاب، ضایعات یا سایر مشکلات پوست آلت تناسلی یا کیسه بیضه خود رنج می برند، انجام نخواهد شد.

عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان اهواز

خطرات و عوارض کاشت پروتز آلت تناسلی

توصیه می شود به منظور کاهش عوارض و خطرات کاشت ایمپلنت به بهترین متخصص اورولوژی در اهواز یا دیگر استان ها که باتجربه و حرفه ای باشند مراجعه نمایید. به هر حال، خطراتی که جراحی کاشت آلت می‌تواند داشته باشد به شرح زیر است:

  • بروز عفونت به ویژه در افراد که آسیب طناب نخاعی یا دیابت دارند.
  • بروز مشکل در عملکرد دستگاه کاشته شده که ممکن است نیاز به جراحی مجدد برای تعمیر یا برداشتن دستگاه داشته باشد. البته لازم به ذکر است که مشکلات عملکردی دستگاه در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد.
  • ممکن است در موارد نادر دستگاه به پوست داخلی آلت بچسبد و سبب زخم های داخلی یا چسبندگی شود.

هزینه کاشت پروتز آلت تناسلی

قیمت عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان از جمله کاشت پروتز آلت تناسلی یکسان نبوده و در افراد مختلف متفاوت در نظر گرفته می شود. به طور کلی، هزینه پروتز آلت تناسلی مردان به نوع پروتز، شرایط بیمار و دستمزد جراح بستگی دارد. علاوه بر این، هزینه بیمارستان، آزمایشات قبل و معاینات بعدی به همراه داروهای مصرفی می تواند در تعیین قیمت نهایی موثر باشد. لازم به ذکر است که برخی از بیمه های درمانی این نوع عمل را تحت پوشش قرار می دهند، با این حال نوع بیمه و شرایط بیمه کننده در نظر گرفته و در نهایت هزینه های تحت پوشش محاسبه می شود.

سخن پایانی


سخن پایانی


جراحی کاشت آلت تناسلی روشی است که به افراد با اختلالات نعوظ کمک می کند تا نعوظ داشته و آن را حفظ کنند. این روش معمولاً برای مردانی که سایر درمان های اختلالات نعوظ مانند درمان با دارو و دستگاه را امتحان کرده‌اند، اما نتیجه ای حاصل نشده است، به کار می رود. این جراحی شامل قرار دادن میله های بادی یا نیمه سفت در آلت تناسلی است و اکثر مردان از نتایج آن راضی هستند. توجه داشته باشید این روش برای همه افراد مناسب نیست، لذا به منظور انتخاب بهترین روش درمان به بهترین متخصص اورولوژی مراجعه نمایید. برای مشاوره آنلاین با دکتر محمدهادی قیومی از طریق سامانه ماوراطب اقدام کنید.

سوالات متداول پروتز آلت تناسلی

ماندگاری پروتز آلت تناسلی مردان چقدر است؟

معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول می کشد. پس از این مدت، ممکن است نیاز به تعویض ایمپلنت داشته باشید.

آیا کاشت پروتز آلت تناسلی قابل مشاهده و مشخص است؟

اگرچه یک زخم کوچک در پایین آلت تناسلی شما وجود خواهد داشت، اما چندان قابل توجه نخواهد بود. با این حال، ایمپلنت آلت تناسلی که قادر به باد کردن نیستند، می‌توانند به عنوان آلت تناسلی غیر شل دیده شوند.

آیا کاشت آلت تناسلی باعث افزایش سایز آلت می شود؟

خیر، پروتز آلت تناسلی نمی تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد.

آیا پزشکان پروتز آلت تناسلی را توصیه می کنند؟

بله، زمانی که سایر گزینه های درمان اختلال نعوظ نامناسب یا بی اثر باشند، پزشکان کاشت پروتز آلت تناسلی را توصیه می‌کنند..

آیا کاشت پروتز آلت تناسلی دردناک است؟

اکثر بیماران پس از جراحی به دلیل تورم و التهاب کمی درد را تجربه می کنند که معمولا کوتاه مدت است. هنگامی که درد برطرف شد، بیمار اغلب می تواند شروع به استفاده از پروتز آلت تناسلی کند.

زمان بهبودی بعد از کاشت پروتز آلت تناسلی چقدر است؟

بهبودی کامل بعد از کاشت پروتز آلت تناسلی معمولاً چندین هفته طول می کشد. مانند هر روش دیگری، زمان بهبودی به موقعیت منحصر به فرد بستگی دارد. به طور کلی، شما می توانید فعالیت جنسی را در ۴ تا ۶ هفته از سر بگیرید. در صورت ابتلا به عفونت یا سایر عوارض، دوره نقاهت طولانی تر خواهد بود.

دکتر هادی قیومی

دکتر هادی قیومی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و دستگاه تناسلی (نازایی) فارغ التحصیل از دانشگاه تهران
برچسب ها:

مقالات مرتبط

پروتز بیضه

پروتز بیضه

پروتز بیضه یک راه حل جراحی برای مردانی است که به دلایلی بیضه‌ای از دست داده‌اند یا به‌طور مادرزادی فاقد آن بوده‌اند. این روش به منظور جایگزینی یک بیضه مصنوعی در اسکروتوم (کیسه بیضه) انجام می‌شود تا از نظر ظاهری بیضه از دست رفته یا بیضه‌هایی که رشد نکرده‌اند جایگزین...

نشانه های سلامت آلت تناسلی مردان را بشناسید

نشانه های سلامت آلت تناسلی مردان را بشناسید

سلامتی آلت تناسلی مردان از جمله موضوعاتی است که کمتر به صورت علمی و پزشکی به آن پرداخته می‌شود و عمده اطلاعات درباره آن از طریق دانش عمومی و سنتی و نظریات بی پایه و اساس است. با این حال این مسئله از اهمیت بسیاری در خصوص حفظ کیفیت زندگی و سلامت عمومی آقایان برخوردار...

درمان اختلال نعوظ در مردان با روش قطعی

درمان اختلال نعوظ در مردان با روش قطعی

درمان اختلال نعوظ نه تنها باعث بهبود روابط زناشویی می‌شود بلکه می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی کمک کند. بنابراین، آگاهی از روش‌های مختلف درمانی امری ضروری است. اختلال در نعوظ اگر به صورت مکرر رخ دهد، می تواند نشانه مشکلی در سلامت فرد باشد که نیاز به...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *