دکتر محمدهادی قیومی » جراحی ها » بهترین روش برای ختنه در اهواز
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

بهترین روش برای ختنه در اهواز

ختنه ، جراحی برای برداشتن بخشی از پوست روی آلت است که پوست آن نوک آلت را پوشانده است. طبق تخمین های اخیر ، این جراحی در ایالات متحده و بخش هایی از آفریقا و خاورمیانه بسیار رایج است اما در اروپا و برخی از کشورها کمتر دیده می شود. در صورتی که در اهواز زندگی می کنید حتماً به دنبال متخصص ارولوژی برای ختنه در اهواز هستید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

این عمل معمولاً به دلایل شخصی یا مذهبی روی یک نوزاد انجام می شود. ختنه کردن در کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز ممکن است به همین دلایل انجام شود. علاوه بر این ، کودکان بزرگتر یا بزرگسالان ممکن است نیاز به ختنه برای درمان برخی بیماری ها داشته باشند ، از جمله:

  • بالانیت (تورم پوست جلوی آلت)
  • بالانوپوستیت (التهاب نوک و پوست ختنه آلت تناسلی مرد)
  • پارافیموز (عدم توانایی برگشت پوست ختنه گاه به حالت اولیه خود)
  • فیموز (عدم توانایی در برداشتن پوست جلوی آلت)

در نوزادان سالم ، نیازی به ختنه وجود ندارد. با این حال ، خانواده ها به دلایل مختلف ممکن است فرزندان خود را ختنه کنند.

دلیل انجام ختنه

یکی از شایع ترین دلایل ، سنت دینی است. احکام شرعی یهودیت و اسلام مستلزم ختنه کردن پسران تازه متولد شده است. دلایل دیگر برای ختنه شامل موارد زیر است:

  • انتخاب شخصی
  • ترجیح زیبایی شناسی

در برخی از نقاط جهان اسلام این رویه به عنوان بخشی از یک مراسم مذهبی انجام می شود. در بخش های دیگر ، این کار در بیمارستان انجام می شود. در بیشتر کشورهای اسلامی ، ختنه کردن در دوران نوزادی انجام می شود ، اما ممکن است این کار پس از ورود پسری به بلوغ انجام شود.

ختنه در اهواز

ختنه در اهواز

جوانب مثبت و منفی ختنه کردن

دلایل سلامتی برای ختنه کردن پسران تازه متولد شده وجود دارد. با این حال ، بسیاری از آنها تا بزرگسالی جوان عاملی نیستند. ختنه کردن تصمیمی است که در بزرگسالی توسط والدین یا خود فرد انجام می شود. پزشکان می توانند به والدین در درک بهتر مزایا و خطرات کمک کنند. علی رغم شایعات ، ختنه هیچ تاثیری در باروری انسان ندارد ، و از معدود مطالعاتی درباره چگونگی تأثیر ختنه بر لذت جنسی ، نتایج متفاوتی حاصل شده است. برخی از آنها هیچ اثری پیدا نکردند ، در حالی که برخی دیگر افزایش حساسیت داشتند.در اینجا برخی از جوانب مثبت و منفی ختنه مردان آورده شده است.

مزایای ختنه

  • خطر ابتلا به عفونت ادراری در دوران نوزادی را کاهش می دهد
  • به احتمال زیاد خطر ابتلا به سرطان آلت را کاهش می دهد.
  • خطر ابتلا به بیماریهای مقاربتی از جمله انتقال ویروس HIV از زن به مرد را کاهش می دهد.
  • خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و برخی از عفونتها را در همسران زن کاهش می دهد
  • از بروز بالانیت ، بالانوپوستیت ، پارافیموز و فیموز جلوگیری می کند
  • حفظ بهداشت خوب دستگاه تناسلی را آسانتر می کند

عوارض ختنه

  • ممکن است باعث درد شود ، اگرچه داروهای ایمن و مؤثر برای کاهش درد مصرف می شود
  • ممکن است عوارض نادری از جمله قطع زیاد پوست ختنه گاه، خونریزی یا عفونت داشته باشد.

نحوه آماده شدن برای ختنه

ختنه اغلب در حالی انجام می شود که نوزادان هنوز در بیمارستان هستند. متخصصان اورولوژی برای انجام ختنه آموزش های لازم را می بینند تا به صورت اصولی و با بهره گیری از علم روز دنیا انجام این روش را انجام دهند. اگر تصمیم دارید این روش را در نوزاد خود انجام دهید ، از شما خواسته می شود فرم رضایت نامه را امضا کنید. برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان ، این عمل معمولاً در بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. این بدان معنی است که فرد در همان روز به خانه می رود.  نحوه انجام ختنه ختنه اغلب توسط پزشک متخصص اطفال ، متخصص زنان و زایمان ، پزشک خانواده ، جراح یا اورولوژیست انجام می شود.

در ختنه نوزاد ، پسر شما با بازوها و پاهای خود بر روی پشت خود دراز می کشد. برای بی حس کردن آلت تناسلی ، از تزریق یا کرم یا پماد بی حسی استفاده می شود. چندین روش برای انجام ختنه وجود دارد. انتخاب تکنیک مورد استفاده بستگی به ترجیح و تجربه پزشک دارد. روش های مختلفی برای انجام ختنه کردن وجود دارد و از جمله مهم ترین آن ها می توان به جراحی و یا استفاده از حلقه اشاره کرد. با روش حلقه خون رسانی به ناحیه متوقف می شود و این عمل حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

پیگیری و بهبودی

بعد از انجام عمل ، ممکن است کودک شما دچار عفونت شود. پزشک یا پرستار دستورالعمل های مربوط به کاهش هرگونه ناراحتی را ارائه می دهند. مدت زمان بهبودی برای ختنه یک نوزاد حدود ۷ تا ۱۰ روز است.

طبیعی است که آلت تناسلی چند روز پس از ختنه ، کمی قرمز یا کبود شود. می توانید آلت تناسلی را بشویید و با هر تعویض پوشک از پماد های مناسبی استفاده کنید که پزشک تجویز می کند. پوشک را کمی شل ببندید تا نوک آلت تناسلی بهبود یابد.

 

اگر فرزند شما موارد زیر را دارد با پزشک تماس بگیرید:

  • ادامه سر و صدا و گریه و بی قراری در نوزادان
  • افزایش درد در کودکان
  • مشکل ادرار
  • تب
  • ترشحات ناخوشایند
  • قرمزی یا افزایش تورم
  • خونریزی مداوم
  • حلقه پلاستیکی که بعد از دو هفته نمی افتد

بهبود در بزرگسالان

پزشک در مورد نحوه مراقبت از بخیه ها و کاهش درد شما دستورالعمل خاصی را به شما می دهد. مراقبت های مربوط به ختنه در بزرگسالان به طور کلی ، هنگام احساس راحتی باید به کار و فعالیت های روزانه خود بازگردید. برای چهار هفته اول بهبودی خود یا تا زمانی که پزشک تأیید کند ، از ورزش شدید ، مانند دویدن یا وزنه برداری خودداری کنید. پیاده روی بهترین روش برای ورزش در طول بهبودی یا دوران نقاهت است. سعی کنید کمی بیشتر از آنچه معمولاً هر روز انجام می دهید قدم بزنید. همچنین به طور معمول باید شش هفته پس از عمل از فعالیت جنسی خودداری کنید. دستورالعملهای مربوط به فعالیت جنسی را از پزشک خود دنبال کنید. در صورت وجود موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • افزایش درد
  • مشکل ادرار
  • خون ریزی
  • علائم عفونت ، از جمله تب ، افزایش قرمزی ، تورم یا ترشحات
دکتر هادی قیومی

دکتر هادی قیومی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و دستگاه تناسلی (نازایی) فارغ التحصیل از دانشگاه تهران
برچسب ها:

مقالات مرتبط

جوانسازی جنسی در آقایان

جوانسازی جنسی در آقایان

امروزه با توجه به پیشرفت عظیمی که در علم پزشکی رخ داده است می توان با استفاده از جدیدترین دستگاه های دنیا آقایان به نتیجه ای مطلوبی که از ظاهر دستگاه تناسلی خود دارند برسند و هم چنین جراح زیبایی مردان که متخصص اورولوژیست می باشد آن ها را در این امر یاری می کند. در...

چه زمانی پروستات نیاز به جراحی دارد؟

چه زمانی پروستات نیاز به جراحی دارد؟

زمان جراحی پروستات یکی از مهمترین مسائل برای درمان این بیماری پرچالش آقایان است. چه زمانی نیاز است تا پروستات خود را عمل کنید؟ برای اطلاع کامل از این مورد و اینکه چه مواردی بر این زمان تاثیرگذار هستند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. عوامل تاثیرگذار در زمان...

سیستوسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستوسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستوسکوپی آزمایشی برای بررسی سلامت مجرای ادرار و مثانه است که به تشخیص بیماری های مجاری ادراری کمک می کند. برخی مواقع از این روش برای درمان برخی مشکلات نیز استفاده می شود. در این روش، متخصص اورولوژیست برای مشاهده داخل مثانه و مجرای ادرار، یک اسکوپ را وارد مجاری...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *